Wednesday, May 7, 2008

Taufan Melanda

Pagi ni 7 Mei~~ aku terbaca akhbar utusan bhg luar negara. Di muka depan sekali.. Taufan Nargis melanda negara Myanmar.. huh dahsyat jugak la taufan ni. Taufan Nargis tu sehingga hari ni telah megorbankan hampir 22000 nyawa. Kerugian.. jgn cakapla...
HARI ni aku gerak pegi imigresen. Nak ambil pas kerja untuk bibik yang bakal jaga anak aku nanti. Sampai punyalah awal.. tapi nasib tak baik.. sistem offline pulak kat imigresen Putrajaya tu. Sejam setengah aku kat situ semata-mata nak byr bank draf yang sebenar-benarnya hanya ambil masa 2-3minit je.. huhuhu.. settle je kerja aku kat imigresen tu, aku pun terus grak anta pas kerja tu kerumah sbb nak anta gi Indonesia tgh hari nanti. Belum sempat sampai kat rumah aku dapat satu panggilan. Panggilan tu bg tau.. "ada taufan melanda di opis". Diorang suruh aku balik cepat. Kekadang aku pelik gak Time aku ada hal ada je taufan melanda. Bukannya aku pegi mengulaR.. ikutkan hati aku, nak je ambil E.L sehari. Takpelah.. aku paham.. kalau dah nama nye taufan mane boleh ditahan. Kalau berani2 tahan meranalah badan. Haaaa.. ada satu je adik beradik taufan yang boleh tahan.. HUJAN. Hujan boleh ditahan ape... dalam kate lain boleh dialih Lah... betul ke tidak tak pastila aku..

Ok berbalik cite Taufan yang melanda hari ni.. ada la juga juga rumah2 yang musnah. Tapi kebanyakan nye rumah2 kecil la.. Rumah2 besar tercalar sikit je.. itu pun ada yang kena ada yang tak kena. Al maklumlah rumah besar la katakan. Kemalangan jiwa pun ada. itulah penangan Taufan.
Untuk pengetahuan sesiapa saja ingin tahu... Aku rasa inilah Taufan paling besar yang pernah melanda. Tak tahu la mane silapnya.
Taufan oh taufan.. kejadian yang menjadi tanda tanya. Memang susah la nak dijawab. Kenapa Taufan semakin Ganas. Kenapa Taufan?

No comments:

Popular Posts